FAQ – veelgestelde vragen

Hoe kan ik Gienservies.nl bereiken?

Gienservies.nl kunt u 24/7 bereiken door een e-mail te sturen naar mail@gienservies.nl of mail@tableware.nl

Wat zijn de registratiegegevens van Gienservies.nl?

Gienservies.nl en Tableware.nl behoren tot Wempe & Wempe welke staat geregistreerd: Kamer van Koophandel Haaglanden onder nummer 27097841. BTW nummer 8176.28.770.BO1 Bank: IBAN: NL15 INGB 0000 7987 39 BIC: INGBNL2A

Hoe gaat Gienservies.nl met klachten om?

Uw tevredenheid is in ons belang We doen er alles aan om dit te voorkomen maar waar mensen werken worden soms fouten gemaakt.. U kunt zich voorstellen dat we alleen klachten in behandeling kunnen nemen die direct na ontvangst van het artikel aan ons kenbaar worden gemaakt.

Hoe gaat Gienservies.nl met retouren om?

Waar mensen werken worden soms fouten gemaakt.. U zult begrijpen dat we alleen retours behandelen die direct na ontvangst van het (servies)deel per e-mail aan ons kenbaar zijn gemaakt. Gienservies.nl neemt een verkeerd serviesdeel vanzelfsprekend terug en accepteert andersoortige retouren binnen redelijke grenzen in overleg met u. Voor alle soorten van retouren geldt dat het (servies)goed in dezelfde staat moet zijn als deze is afgeleverd en dat, indien er kosten zijn gemaakt ofwel indien het teruggeven kosten en/of schade voor gienservies.nl als gevolg heeft, deze aan de klant worden berekend. Neem dus altijd meteen na ontvangst contact met ons op om uw verzoek te bespreken.

Wat gebeurt er met mijn gegevens die ik invul bij een bestelling of wanneer ik een (zoekopdracht) registratie doe?

Gienservies.nl tezamen met Wempe & Wempe zijn zelfstandige kleinschalige winkels en hebben uw privacy hoog in het vaandel staan. Uw gegevens worden op een beveiligde server opgeslagen en enkel gebruikt voor het bestelproces, voor het invoeren in het zoekbestand, zodat wij u kunnen berichten bij een gevonden artikel en voor het toezenden van de nieuwsbrief als u dat heeft aangemerkt. Houd ons bij een wijziging van uw adres en/ of telefoonnummer altijd op de hoogte. Als u uw gegevens uit het zoekbestand wilt hebben of geen prijs meer stelt op het ontvangen van de nieuwsbrief, kunt u zich uiteraard uitschrijven. Mocht u prijs stellen op inzage van uw gegevens waarover wij beschikken, dan kunt u dat schriftelijk kenbaar aan ons maken. Wij sturen uw data registratie per mail toe. N.B. Tweedehandsservies als Wempe & Wempe houdt zich aan de regels hoe met uw privegegevens dient te worden omgegaan.

Welke garantie zit er op de producten die ik bij gienservies.nl koop?

Gienservies.nl verkoopt oude gebruikte serviezen. Daarom kan de kwaliteit van de serviezen nogal verschillend zijn. In de regel zijn de aangeboden serviesdelen heel en gaaf, behoudens normaal gebruik schade. Beschadigde serviesdelen worden als zodanig door ons aangegeven en worden alleen dan aangeboden indien het serviesdeel zeldzaam of uniek is of het servies juist completeert of verrijkt. Controleer bij de aankoop altijd wat u koopt en of de staat waar het bestelde serviesgoed verkeert u bevalt. Wilt u om wat voor reden het bestelde toch niet aankopen, bespreek dit direct met ons en we proberen een oplossing te vinden.

Het product blijkt beschadigd. Wat nu?

Het is heel belangrijk dat u op het moment dat u de bestelling in de winkel ophaalt, de staat waarin het serviesgoed verkeert controleert. Wij nemen een gekocht uw artikel niet zondermeer terug. Dit hangt af van of het artikel in dezelfde staat is als voor het bestellen en/ of gienservies.nl kosten heeft moeten maken om het artikel weer in de winkel te kunnen brengen. Het is belangrijk dat u NOOIT een beschadigd pakket in ontvangst neemt. Doet u dit wel en het product blijkt beschadigd, dan dient u binnen 24 uur op het postkantoor proces-verbaal te laten opmaken.

Hoe worden de verzendkosten berekend?

De verzendkosten bestaan uit (extra)verpakkingskosten en transportkosten. Ze worden berekend aan de hand van advies van de vervoerder, onze eigen ervaring en de tarieven van vervoerders. We belasten u voor de kosten die we met u in deze hebben afgesproken. Of we berekenen de TNT Post tarieven of de kosten voor ander soort van vervoer als koerier, bode, taxi e.d. N.B. De door u gewenste transporteur kan vanzelfsprekend ook ingeschakeld worden.

Verzendt Gienservies.nl ook naar het buitenland?

Ja, voor internationale klanten verzenden we of met TNT Post, of met een koerier of met wie en hoe we zijn overeenkomen om de artikelen veilig op uw adres te krijgen. De extra kosten voor het transport en extra verpakken worden vooraf met u overlegd en er wordt afgesproken welk bedrag u hiervoor in rekening wordt gebracht. Na ontvangst van dit totaalbedrag ( in Euro naar: IBAN: NL 64 PSTB 0000798739 BIC: PSTBNL21) sturen we de bestelling naar u op.

Ik kan mijn bestelling in de winkel van Wempe & Wempe niet ophalen?

Elk besteld serviesdeel is uniek en vaak hebben onze klanten er lang op moeten wachten om het serviesdeel te kunnen bemachtigen. Om deze reden geven wij er de voorkeur aan dat u de bestelling in de winkel van Wempe & Wempe aan het Buitenom 4, 2512 XA Den Haag zelf ophaalt of laat ophalen. U kunt dan zien wat u koopt en omdat het oude serviesdelen zijn kunt u vaststellen in welke staat het verkeert. Bent u niet in de gelegenheid, dan kunnen we in overleg een andere oplossing zoeken. De extra kosten worden vooraf met besproken en u in rekening gebracht. Besluiten we tot opsturen dan verzenden we -na ontvangst van de betaling van de bestelling met de extra kosten – het pakket met TNT Post via “NL of EU Pakket Plus Europese Unie”. Uw pakket is dan verzekerd voor verlies tot € 500 per zending. U kunt de verzendstatus volgen op de website www.tracktrace.nl . U wordt gevraagd voor de aflevering te tekenen. (controleer bij ontvangst of het pakket in goede staat is).

Wanneer kan ik de bestelling ophalen?

De winkel van Wempe & Wempe aan het Buitenom 4, te 2512 XA Den Haag is geopend op donderdag van 9.00 tot 21.00 uur en op vrijdag en zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Aan het Buitenom (en de Brouwersgracht) is het betaald parkeren en er is meestal wel een parkeerplek te vinden. Er is ook een ”laad en los” parkeerplek. (Buitenom is om de hoek van de Brouwersgracht, 8 minuten lopen van de Bijenkorf) Voor OV informatie en de routebeschrijving verwijzen wij u naar de website www.wempewempe.nl

Hoe ontvang ik mijn bestelling?

Gienservies.nl handelt in oude- gebruikte serviezen. Keramiek is erg kwetsbaar en elk besteld serviesdeel is in de regel uniek. Vaak hebben onze klanten er lang op moeten wachten om het serviesdeel te kunnen bemachtigen. Om deze reden geven wij er de voorkeur aan dat u de bestelling in de winkel van Wempe & Wempe aan het Buitenom 4 te 2512 XV te Den Haag zelf ophaalt. U kunt dan zien wat u koopt en, omdat het oude serviesdelen zijn, kunt u vaststellen in welke staat het verkeert.

Wat gebeurt er vanaf het moment dat ik iets besteld heb?

Als u iets bij ons bestelt, ontvangt u direct na uw bestelling een e-mail met daarin een overzicht van de bestelde product(en), de kosten en de gekozen betaalwijze. Wij halen het serviesdeel op uit de winkel en reserveren het tot uw betaling is binnengekomen. Er geldt een maximum reserveringsperiode van twee weken na de besteldatum. U hebt bij het bestellen een betaalmethode kunnen kiezen (Ideal of vooruit betalen) Deze keus staat ook in de e-mail bevestigd. Hebt u daarvoor gekozen dan kunt u het totaalbedrag overmaken naar de bankrekening bij Postbank rekeningnummer 798739 t.n.v. Wempe & Wempe. Nadat uw betaling is ontvangen, staat de bestelling tot uw beschikking en kunt u het in de winkel van Wempe & Wempe aan het Buitenom 4 te 2512 XA te Den Haag ophalen (om de hoek van de Brouwersgracht, 8 minuten lopen van de Bijenkorf) Voor OV informatie en de routebeschrijving verwijzen wij u naar de website www.wempewempe.nl

Kan ik vanuit het buitenland betalen?

U kunt het bedrag naar ons overmaken uitsluitend in Euro met de volgende betaal gegevens: IBAN: NL 64 PSTB 0000798739 BIC: PSTBNL21 ten name van Wempe&Wempe te Den Haag.

Wanneer moet ik betalen?

Binnen 14 dagen na besteldatum dient de betaling bij Tweedehandservies.nl binnen te zijn. Dan weet u zeker dat de bestelling er voor u is. Na deze periode kunnen wij de levering van de bestelling niet garanderen en houdt Tweedhandsservies.nl zich het recht voor het (servies)deel aan een volgende klant aan te bieden c.q. te verkopen.

Hoe kan ik betalen?

U kunt bij het bestellen ook direct met een bankoverschrijding betalen aan Wempe & Wempe. In dat geval maak het totaalbedrag over naar het IBAN rekeningnummer  NL15 INGB 0000 7987 39  t.n.v. wempeenwempe, Den Haag.

Hoe weet ik dat mijn bestelling via www.gienservies.nl goed is ontvangen?

Wanneer u via de site uw bestelling hebt geplaatst en u hebt een correct e-mail adres opgegeven, dan ontvang u direct nadat u besteld hebt een bevestiging e-mail. Hierin staat een overzicht van de bestelling en de gekozen betaalwijze. Zouden wij nog vragen over uw bestelling hebben, dan nemen we contact met u op. Vanzelfsprekend kunt u ook contact met ons opnemen door een e-mail te sturen.

Laatst was een artikel niet te bestellen en nu ineens wel?

De meeste producten in gienservies.nl zijn uniek en eenmalig te koop. Van slechts enkele serviezen kunnen regelmatig serviesdelen door ons worden aangeboden. De voorraadindicatie op onze site is altijd een momentopname. Het kan zijn dat laatst iemand u net voor was, maar dat wij het nu artikel (weer) voor u hebben kunnen inkopen. Vindt u niet wat u zoekt, geef ons een vrijblijvende zoekopdracht. U wordt dan gebeld/ gemaild als het artikel in de winkel van Wempe & Wempe binnen is. Hierdoor is er een kans dat wij u het artikel kunnen aanbieden. Maar let op dan geldt zeker: Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Gienservies.nl wilt u graag van dienst zijn en zal binnen redelijke grenzen een bestelling in overleg met u annuleren, tenzij er kosten zijn gemaakt ofwel indien de annulering kosten en/of schade voor gienservies.nl als gevolg heeft. Neem altijd zo snel mogelijk contact met ons op om uw verzoek te bespreken.

Wat is mijn wachtwoord?

Uw wachtwoord heeft uzelf bij de registratie opgegeven. Bent u dit kwijt, volg de aanwijzingen in het programma. U ontvangt een nieuw wachtwoord.

Wat is mijn gebruikersnaam?

Uw gebruikersnaam is uw e-mail adres.

Wordt er een minimum bestelbedrag gehanteerd?

Neen, er geldt geen minimumbedrag.

Ik heb zojuist in de webwinkel besteld, kan ik nog iets toevoegen?

Nee, het is niet mogelijk iets toe te voegen aan een bestelling die al is verwerkt. U heeft dan de bevestiging e-mail ontvangen. U kunt wel zonder extra kosten een nieuwe bestelling doen. Wij verzoeken u bij het ophalen van het serviesgoed in de winkel ons eraan te herinneren dat er meer bestellingen zijn gedaan.

Hoe kan ik bestellen?

Om een bestelling te plaatsen zoekt u eerst het gewenste item door het decor en het model te selecteren ( zie hoofdstuk “Hoe werkt de webwinkel”) en dit op de bestellijst te plaatsen. Vervolgens completeert u de bestellijst. Bent u reeds geregistreerd log in en uw contactgegevens poppen op. Zonder registratie kunt u uiteraard vrijblijvend in de winkel rondkijken.

Moet ik geregistreerd zijn om bij gienservies.nl te kunnen bestellen en af te rekenen?

Ja, u moet uw contactgegevens registreren om bij ons te kunnen bestellen. U kunt shoppen en de bestellijst vullen. Na completeren van de bestellijst met uw contactgegevens en een gebruikersnaam (uw mailadres) en wachtwoord heeft u een eigen login code. Uw gebruikersnaam is uw emailadres en het wachtwoord heeft u zelf gekozen. Elke keer dat u terug wilt komen op een bestellijst of weer iets wilt bestellen kunt u na het inloggen meteen verder gaan.

Ik kan het gewenste artikel niet kopen, wat nu?

Vindt u niet wat u zoekt dan kan het zijn dat het decor en/of het model niet meer leverbaar is. Geef dan Wempe & Wempe een vrijblijvende zoekopdracht. Wij gaan proberen het item te vinden. U wordt dan gebeld/ gemaild als het artikel in de winkel van beschikbaar is. Druk op de knop “Wempe&Wempe” op deze website om uw wens te registreren of stuur een mail naar Gienservies.nl. Hierdoor is er een kans dat wij u het artikel kunnen aanbieden, maar let op dan geldt zeker de regel: “Wie het eerst komt, wie het eest maalt”.

Kan ik ook alleen maar shoppen?

U kunt opzoeken, selecteren en shoppen en de bestellijst met bestelde items vullen, maar als u de bestellijst niet met uw contactgegevens hebt aangevuld kunt u niet bestellen. Volg daarvoor de aanwijzingen op onze site of kijk naar het onderwerp “hoe werkt de webshop”.

Wie is Gienservies.nl, wat is hun doelstelling?

Gienservies.nl is de webshop voor nieuw servies items van Gien uit Gien (France) van Wempe & Wempe in Den Haag. Dit is – naar eigen zeggen van onze klanten – Een heerlijke winkel bordenvol met de mooiste serviezen en serviesdelen, linnengoed en leuke dingen rondom een feestelijke tafel. Er zijn oude gebruikte serviezen, waarvan de modellen, decors en de meeste fabrieken al jaren niet meer bestaan en nieuw servies wat in vorm en stijl overeenkomt. U kunt bij ons ook een losse deksel of schoteltje bij uw serviesdeel zoeken. Alleen al rondkijken is lopen in uw eigen herinnering. Kijk maar eens op de website www.wempewempe.nl Maar omdat veel van onze klanten niet in de regio wonen, maar wel willen zoeken naar dat serviesdeel wat ze missen, hebben we de webshops gebouwd om elke liefhebber waar ook van dienst te kunnen zijn. Gienservies.nl en Wempe & Wempe willen u graag blij maken met het vervullen van uw servieswens. Om dit voor u te kunnen verwezenlijken kopen wij ook regelmatig verkoopbare oude serviezen en serviesdelen in. Hiervoor verwijzen wij u naar de website www.wempewempe.nl De liefde voor dit schaarser wordende industrieel erfgoed motiveert ons om met serviesgoed bezig te zijn. Om deze kennis te behouden en door te geven is er in de winkel o.a. een uitgebreide bibliotheek met veel informatie over serviezen, merken, fabrikanten en decors en worden er bij Wempe & Wempe regelmatig workshops gegeven over serviezen herkennen, decors en stijlen en chinees keramiek. U kunt bij Wempe & Wempe uw verjaardag vieren of b.v. een High Tea houden. Kijk hiervoor ook op de website www.wempewempe.nl

Gienservies.nl vindt het belangrijk dat – wanneer er iets onduidelijk is – u snel en met de goede informatie geholpen wordt Daarom hebben wij informatie staan bij de hoofdstukken “Hoe werkt de webshop” en “Algemene Voorwaarden” Wij geven u hieronder een overzicht van de meest voorkomende, door klanten gestelde vragen. Wij verwijzen u in elk geval naar de Algemene Voorwaarden, maar mocht deze informatie voor u niet voldoende zijn, neemt u dan gerust via het e-mailadres info@gienservies.nl contact met ons op.

Gienservies.nl en tableware.nl behoren tot Wempe & Wempe 24/7 bereikbaar op info@wempewempe.nl of tijdens de winkeluren donderdag (9.00 – 21.00) en vrijdag en zaterdag (9.00 – 17.00) onder telefoonnummer: 070 388 9498